بالاخره کدام روستای فیروزکوه را انتخاب کنیم؟

30 مهر 1401
۰ دیدگاه

همه متقاضیان خرید ملک در فیروزکوه و روستاهای آن به این سوال پر تکرار برخورد کرده اند که بالاخره کدام روستا برای زندگی در فیروزکوه نسبت به بقیه روستاها مناسبتر میباشد؟
برای یافتن پاسخ این سوال باید ابتدا مشخص کرد که چه ویژگی هایی از روستا در اولویت خریداران قرار دارد .در این نوشتار سعی خواهیم کرد که ویژگی های مهم و مشترک میان اکثر خریداران را بررسی کنیم و روستاهای مناسب را بر اساس این ویژگی ها معرفی کنیم.

کدام روستاهای فیروزکوه تهرانی نشین تر هستند

املاک فیروزکوه

یکی از ویژگی هایی که اکثر خریداران به آن توجه میکنند میزان مهاجر پذیر بودن روستاهاست .
در این خصوص باید گفت که در یک دهه اخیر با توجه به موج افزایش قیمت ها و خرید زمین توسط خریداران غیر بومی تقریبا تمام روستاها دارای مهاجر از شهرهای مختلف ایران هستند اما بعضی از روستاها و شهرهای فیروزکوه بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و درصد بیشتری از آن را افراد غیر بومی تشکیل داده اند.به طور مثال شهر ارجمند و روستای اهنز در صدر مهاجر پذیرترین روستاها قرار دارند .
بافت قدیمی روستاها معمولا کمتر مورد استقبال این نوع خریداران قرار میگیرد و  حاشیه روستاها و کناره بافت ها با توجه به بکر تر بودن و میزان  تراکم کم ، بیشتر مورد تقاضای خریداران قرار دارد.

آب مثل همیشه شاخص مهم انتخاب خریداران

مساله آب که در مقالات قبلی هم به آن اشاره شد مهمترین ویژگی یک روستا برای متقاضیان میباشد.در مقالات قبل بیان کردیم که روستاهای اطراف سد نمرود جزء مهمترین روستاها از لحاظ فراوانی آب هستند.دو رودخانه بزرگ که به سد نمرود سرازیر میشوند در امتداد خود روستاهای فراوانی را شامل میشوند که از لحاظ سرسبزی و آب و هوای خنک بسیار متمایزتر از روستاهای دیگر فیروزکوه هستند.
برخی از این روستاها در ارتفاعات بلند قرار دارندو از لحاظ آب و هوا بسیار خنک میباشند و البته در فصول زمستان نیز پوشیده از برف هستند .به طور مثال میتوان از روستاهای وزنا زرمان بهان و نجفدر نام برد.

قیمت زمین و تاثیر آن برای انتخاب روستا

قیمت زمین های داخل بافت با توجه به موقعیت هر روستا متغییر میباشد و یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری خریداران برای انتخاب روستاها میباشد.
قیمت ها اصولا بر اساس میزان دسترسی و امکانات روستاها متفاوت میباشند ضمن اینکه در هر یک روستاها نیز قیمت ها در مناطق مختلف بنا به معیارهای سرسبز بودن و مسطح بودن متفاوت میباشد.
البته زمین هایی که توسط بنیاد مسکن جهت ساخت ساز در هر روستا تخصیص یافته نیز دارای قیمت های کم تری نسبت به زمین های داخل بافت قدیمی روستاها هستند.
زمین های بنیاد مسکن به صورت برگ واگذاری نقل و انتقال پیدا میکنند و فاقد سند میباشند و همین موضوع باعث ارزشگذاری کمتر این زمین ها شده است.
برای مشاهده قیمت زمین در روستاهای فیروزکوه میتوانید از این لینک استفاده کنید.

وسعت روستا از عوامل مهم انتخاب خریداران ملک در فیروزکوه

ویلا اندریه فیروزکوه

وسعت روستا از این جهت عامل مهمی محسوب میشود که بسیاری از خریداران ، روستاهای بسته و چشم انداز محدود را مورد پسند قرار نمیدهند.البته این موضوع سلیقه ای بوده و برای همه اینطور نیست.
همچنین وسعت روستا از عوامل مهم پیشرفت در آینده میباشد و اغلب توسط خریداران مورد بررسی قرار میگیرد.روستاهایی مثل شادمهند و شهر ارجمند و شهرآباد از لحاظ وسعت و چشم انداز بسیار وسیع میباشند .

 

مسیر دسترسی به روستاها نسبت به جاده اصلی

مسیر دسترسی یکی دیگر از عوامل مهم انتخاب روستا برای خریداران ملک در فیروزکوه میباشد.
دورترین روستا نسبت به جاده اصلی روستاهایی مثل لزور بهان نجفدر وزنا و زرمان در امتداد سد نمرود و روستای جلیزجند و شهرآباد در امتداد رودخانه تنگه واشی میباشند.
در این بین روستاهای وزنا و زرمان و نجفدر و بهان از لحاظ مسیر دسترسی دارای جاده ای بسیار زیبا اما مقداری ناهموار میباشند که برای تردد در زمستان سخت خواهد بود.
بقیه روستاها مسیر مناسبی برای تردد دارا میباشند.

در این نوشتار کوتاه سعی کردیم عوامل ویژگی های مهم خرید ملک در فیروزکوه را شرح دهیم هر چند معیار های دیگری هم قطعا وجود دارد که در اینجا به آن پرداخته نشده و میبایست بنا به سلیقه شما در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد.

برای مشاهده صفحه اصلی سایت کلیک کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید:

Telegram
WhatsApp
به شبکه های اجتماعی سبز علی بپیوندید :

ارسال دیدگاه