عکسهای زیبا از طبیعت بکر شهر ارجمند فیروزکوه

19 بهمن 1399
۶ دیدگاه
شهر ارجمند

شهر ارجمند در شهرستان فیروزکوه یکی از معروف ترین شهر هاییست که در استان تهران قرار دارد .عمده جاذبه گردشگری شهر ارجمند طبیعت بکر و آب و هوای خنک آن میباشد که در فصول گرم سال مامن بسیاری از گردشگران شهری میباشد.در اینجا سعی میکنیم بخش کوچکی از زیبایی های طبیعت شهر ارجمند را با شرح مختصری به تصویر بکشیم.

کلک ساهون

کلک ساهون منطقه به شدت بکریست که در هر نقطه آن میتوان زیبایی طبیعت را مشاهده کرد.دو منطقه سر سبز “کلک” و “ساهون” در راستای هم به بالا دست روستای نوا در جاده هراز میرسند درست در روبروی قله دماوند.همچنین در منطقه ای به نام دژمار که ظاهرا استراحتگاه شاهان به خصوص در دوره قاجار بوده است میتوان آثار و سنگ نوشته ها گذشتگان رامشاهده نمود.در این مسیر میتوان چشمه ها و رودخانه های بسیاری را مشاهده کرد که از آب شدن برف ها در تابستان از دل زمین میجوشند و طراوت و شادابی را به این منطقه هدیه میدهند.البته باید توجه داشت دمای هوا در این منطقه حتی در فصول گرم پایین میباشد و چنانچه به این منطقه سفر میکنید حتما تجهیزات و لباس گرم به همراه داشته باشید.

منطقه امرگ در شهر ارجمند

منطقه امرگ در شمال غرب شهر ارجمند قرار دارد .هر چند که این منطقه از املاک شخصی به شمار می آید اما در دسترس عموم قرار دارد و بسیاری شبهای پرستاره تابستان را در این دشت و کوههای بینظیر و سرسبز آن میگذرانند. این منطقه پر از چشمه های پر آب و رودخانه های بسیار میباشد.ظاهرا در گذشته های دور منطقه امرگ سکونت گاه انسانها بوده است.

آبشار طبیعی منطقه امرگ

منطقه امرگ به علت تلاقی دو رودخانه و عبور این رودخانه ها از تنگه های مهیب و بسیار صعب العبور دارای آبشارهای طبیعی بسیاری میباشد.این تنگه ها به شدت صعب العبور بوده و برای عبور از آن باید از چندین آبشار عبور کرد.

قارچ کوهی در شهر ارجمند

قارچ کوهی از عوامل اصلی کوهنوردی در شهر ارجمند میباشد.قیمت بالای این نوع قارچ که به کیلیویی ۲۰۰ هزار تومن هم میرسد باعث شده است که عده ای از این طریق امرار معاش فصلی داشته باشند.لذت یافتن این قارچ جدا از قیمت آن به حدیست که هرکسی را روانه کوه ها میکند.این قارچ ها معمولا از اول اردیبهشت تا نیمه های خرداد ماه در کوه های ارجمند یافت میشوند.

منطقه تجرگ در شهر ارجمند

منطقه تجرگ در راستای منطقه امرگ واقع شده است و ییلاق گله داران در فصل تابستان میباشند.این منطقه به واسطه رودخانه ها و چشمه های آن بسیار بکر و سرسبز میباشد.مسیر تجرگ در نهایت به دشت چمن خو در روبری قله دماوند میرسد.

دریاچه طبیعی منطقه امرگ شهر ارجمند

این دریاچه طبیعی بسیار زیبا در چند سال پیش به علت رانش قسمتی از کوه بوجود آمده است .این دریاچه در مسیر رودخانه حبله رود قرار دارد که به سد نمرود میریزد.تلاقی کوهها و منطقه آرامش بخش اطراف این دریاچه منطقه رویایی را پیش روی نظاره گران قرار میدهد.

برای مشاهده صفحه اصلی سایت کلیک کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید:

Telegram
WhatsApp
به شبکه های اجتماعی سبز علی بپیوندید :

۶ دیدگاه

  1. علی
    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    | پاسخ
    | پاسخ

    واقعا زیباست

  2. محمد
    ۱ مهر ۱۴۰۲
    | پاسخ
    | پاسخ

    بسیار عالی تشکر از سایت خوبتون

  3. مازیار
    ۸ مهر ۱۴۰۲
    | پاسخ
    | پاسخ

    عالی بود

ارسال دیدگاه