پروژه سیب لند و صنعت توریسم در فیروزکوه

10 خرداد 1400
۰ دیدگاه

در خصوص طرح توریستی مجتمع تجاری و تفریحی سیب لند اگر تحقیق کرده باشد به انبوهی از طرح های رویایی مواجه خواهید شد که اگر واقعا به مرحله بهره برداری برسد یکی از بزرگترین طرح های تفریحی و گردشگری کشور خواهد شد .

این طرح شامل دهکده های مختلف میباشد که قرار است در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در سه فاز جداگانه به بهره برداری برسد.مجری طرح شرکتهای مختلف اروپایی میباشند که با بررسی مسائل زیست محیطی این پروژه را طرح ریزی کردند.

سایت A دهکده هیجانی
سایت B کوهستان سیب
سایت C کوهستان آرامش

فاز ۱ (دهکده هیجانی)

۱-     ۱۴۰۰۰۰ مترمربع مجتمع تجاری شامل مرکز خرید ۷طبقه فوق مدرن

۲- ۱۰۰۰۰ مترمربع فضای تفریحی و سرگرمی،مرکز همایش هاورستوران ها
۳-  ۲۶۰۰۰ مترمربع پارک آبی سرپوشیده دوقلو با مشاوره شرکت های بین المللی اتریشی و آلمانی
۴-  شهربازی هیجانی سرباز و سرپوشیده با مشاوره با شرکت های ارشد ایرانی و خارجی
۵-  ایستگاه اول تله کایبن
۶- مجموعه اقامتی شامل هتل، ویلاهای چوبی
۷-  دهکده اداری وتجاری
۸-  پمپ بنزین وخدمات اتومبیل همراه بارستوران و فروشگاه وکافی شاپ
۹-  بیش از ۳۰۰۰۰۰ مترمربع باغ سیب ارگانیک با تنوع بی نظیر

فاز ۲

که درارتفاع ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرارداردو دارای منظره طبیعی فوق العاده زیبا می باشد واین فازتوسط شرکت های اتریشی Input projectentwicklungs GmbH وDoppelmayr Garaventa طراحی و اجرا خواهد شد.
ویژگی ها :
۱-  ایستگاه دوم تله کابین
۲- هتل وهتل آپارتمان
۳- شهربازی هیجانی با بیش از ۵۰ بازی ایمن تفریحی در محیط سرباز
۴- مجموعه رستوران های گردان
۵-  دریاچه مصنوعی
۶- سکوی دیدبانی (آشیانه عقاب)
۷-  بازی های کوهستانی، پیست اسکی و اسنوبورد، راپل، پاراگرایدر

فاز ۳ (کوهستان آرامش)
۱-  ایستگاه سه تله کابین
۲- دهکده سلامت(اولین بیمارستان کوهستانی کشور)
۳-  دهکده اقامتی و ویلایی همراه باآرامش کوهستان
۴-  باغ گیاه شناسی، برکه آبی آرامش
۵-  اولین کمپ تیم های ملی ورزشی درکوهستان
۶- مجتمع رستوران های ملل و کافی شاپ
۷-  مرکزهمایش های بین المللی


 از آنجا که این طرح از لحاظ ابعاد بسیار گسترده بوده و دارای بخش های مختلف و بسیار سرمایه بر میباشد هنوز تا مقصد نهایی شاید سالها فاصله داشته باشد.در هر صورت جدا از اثرات زیست محیطی که باید مسوولان مربوطه استانداردهای مربوطه را کنترل نمایند این پروژه بی شک باعث رشد گردشگری و همچنین باعث رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.یکی از بخش های بسیار مهم این پروژه تله کابین میباشد که در توضیحات طرح به این شکل برنامه ریزی شده است:

گروه اتریشی دوپل مایر بزرگترین تولیدکننده سیستم های حمل و نقل طنابی هوایی در جهان با سابقه ی ۱۲۰ ساله در صنعت تله کابین بارعایت استاندارد و استفاده از آخرین فن اوری های روزدنیا مجری و مشاور طراحی و ساخت تله کابین دهکده سیب میباشند. تله کابین های VIP و ۸ نفره بادید قله دماوند احداث کابین رستوران اسپیشیال با سرو غذا درطول مسیر با چشم انداز رشته کوه های البرز طول خط تله کابین در فاز اول ۳/۵ km و در فاز نهایی به ۸ kmمیرسد و سایت Aو Bو C را به هم مرتبط می سازد.

بهره برداری کامل از این پروژه منطقه فیروزکوه را شاید مثل لواسان و شمیرانات به منطقه پر اهمیتی از لحاظ گردشگری و مکان های تفریحی بدل خواهد کرد.در سالهای اخیر آلودگی هوا حتی تا شهر هایی مثل دماوند هم کشیده شده اند و آخرین مامن تهرانیها برای آرامش و هوای پاک باز هم کیلومترها دورتر شده است .رشد شهرستانها و شهر های کوچک در گرو برنامه ریزی و طرح های بزرگ ملی میباشد تا با پرداختن به مسائل اقتصادی و اشتغال و استقرار شهرک های صنعتی پویا و صد البته تخصیص بودجه مناسب به این شهرستانها  از فشار جمعیت و نبودن مسکن در پایتخت تا حد زیادی خواهد کاست.

امیدواریم این پروژه باعث رونق منطقه به خصوص منطقه فیروزکوه شود و اندکی از بار فشار جمعیت را از شهر تهران بکاهد و عدم وجود اشتغال و اقتصاد را در این شهرستان وسیع و زیبا حل کند .کاری که پروژه سد نمرود در انجام آن تا حدی موفق بود و قطعات دیگر  این پازل در نهایت با پروژه سیب لند تکمیل خواهد شد.

مقاله فوق توسط املاک سبز علی منتشر شده است و مشاورین این املاک هیچ اطلاعی از زمان فعالیت و قیمت خدمات شرکت سیب لند در دست ندارند خواهشمند است در این خصوص با عوامل مربوط به آن شرکت تماس حاصل نمایید.
توضیح تکمیلی اینکه شرکت سیب لند در اینستاگرام خود اطلاع رسانی در خصوص زمان فعالیت را منتشر میکند.

لینک را به اشتراک بگذارید:

Telegram
WhatsApp
به شبکه های اجتماعی سبز علی بپیوندید :

ارسال دیدگاه